فرهنگ و هنر الشتر

رسانه ی گروه هنر شهرستان الشتر برای دبیران و دانش آموزان این مرز و بوم، مرتبط با درس فرهنگ و هنر.

فرهنگ و هنر الشتر

رسانه ی گروه هنر شهرستان الشتر برای دبیران و دانش آموزان این مرز و بوم، مرتبط با درس فرهنگ و هنر.

فرهنگ و هنر الشتر

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

همکاران گرامی

کلاس کارگاهی با موضوع گرافیک و عکاسی روز پنجشنبه 25 آذر، ساعت دو و نیم بعد از ظهر در محل دبیرستان نمونه شهید باهنر برگزار می گردد.

  • امین حسن وند

برای دانلود کلیک نمایید.

با تشکر از خانم آرزو تیموری دبیر محترم فرهنگ و هنر.

  • امین حسن وند

برای دریافت فایل کلیک کنید.

با تشکر از همکار عزیزمان خانم طیبه تمجیدی دبیر محترم فرهنگ و هنر.

  • امین حسن وند


یکی از هنرهای کهن برای تزیین البسه، سوزن دوزی است . این هنر کهن در ایران نیز دارای قدمت زیادی است و بیشتر به عنوان ثبت نشان قبیله و ایل بر روی لباسها دوخته می شده است.

پوشش شاید نخستین چیزی نباشد که انسان به آن دست یافته اما مطمئناً حتی پیش از کشف آتش یکی از موثرترین ابزارها برای نگهداری بدن در مقابل بسیاری از عوامل طبیعی بوده است.

الیاف گیاهی، ریشه‌ها و پوست برخی از حیوانات ابتدایی‌ترین پوشاک انسان اولیه را تشکیل می‌داد و چون پوست نمی‌توانست در تمام فصول یا در موفقیت‌های آب و هوایی گرم مورد استفاده قرار گیرد، انسان خلاق دریافت که می‌تواند با چیدن پشم حیوانات و تبدیل آن به نخ و بافت آن استحکام بیشتری به تن پوش ساده خود بدهد، با کشف پنبه تحولی عظیم‌تر در پوشاک و ساختار اجتماعی و اقتصادی بشر بوجود آمده و پیامدهای تاریخی بسیاری پیش روی انسان قرار گرفت.

  • امین حسن وند

برای دریافت فایل pdf بودجه بندی بر روی دریافت فایل کلیک کنید.

با تشکر از گروه فرهنگ و هنر مشهد مقدس

دریافت فایل

  • امین حسن وند

در این برنامه تلاش می شود با استفاده از خلاقیت دبیران فرهنگ و هنر سراسر کشور اقدام به طراحی و تدوین درسی آزاد در خصوص کتب فرهنگ و هنر سه پایه دوره اول متوسطه نموده و بر اساس سر فصل های این کتب مانند سفالگری، گلیم بافی، پته دوزی، هنرهای نمایشی، هنزهای آوایی و... با رویکرد درس ملی و توجه خاص به هنرهای بومی- محلی شاخص هر منطقه که تقسیم بندی های آن توسط دبیرخانه صورت خواهد پذیرفت، اقدام به نگارش آزاد گردد. لذا از کلیه دبیران فرهنگ و هنر دوره اول متوسطه شهرستان دعوت به عمل می آید که در این فراخوان کشوری شرکت نمایند و آثار خود را(طراحی یک درس آزاد) تا 5 بهمن 95 به گروه فرهنگ و هنر الشتر تحویل نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود شرایط و توضیحات  کلیک  نمایید.

  • امین حسن وند

برای دریافت شیوه نامه مسابقه عکاسی ایران من میراث من بر روی دریافت شیوه نامه کلیک نمایید.

دریافت شیوه نامه

  • امین حسن وند

با سلام

گروه فرهنگ و هنر الشتر در صدد است کارگاه های متنوعی را در هفته ها و ماه های آتی برگزار نماید. لذا از همه ی دوستان و همکاران عزیز بخصوص همکارانی که غیر مرتبط هستند خواهشمندم علیرغم اطلاع رسانی هایی که خواهد شد از طریق وبلاگ نیز پیگیر برگزاری کلاس های کارگاهی باشند. اولین کارگاه انشاالله نیمه اول آذر برگزار خواهد شد که جزییات دقیق تر، در روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.

  • امین حسن وند